Saturday, October 2, 2010

ေတာရြာ ေက်ာင္းထိုင္ဘုန္းႀကီးတစ္ပါး၏ ရစ္သမ္




(၁)
ေတာရြာေလးရဲ႕ ေက်ာင္းထိုင္ဘုန္းႀကီးရဲ႕ တစ္ေန႕တာ ဘ၀ေလးကေတာ့ ပံုမွန္ပါပဲ။ အေရွ႕ကေနထြက္မယ္ အေနာက္ကေန၀င္မယ္။ ေခါက္ရိုးက်ိဳးေနတဲ့ လည္ပတ္မႈေတြအတိုင္း အလိုက္သင့္စီးေမ်ာလို႕။ အာရံုဆြမ္းကို ပဲနီျပဳပ္၊ ငပိေၾကာ္၊ အရင့္အရင္ေန႕ေတြက က်န္တာေလးမ်ားကို စုေပါင္းၿပီး ေႏြးထားတဲ့ ဟင္းေပါင္းတစ္ခြက္၊ ဒါနဲ႕ပဲ အသက္ဆက္ ေနရတာကိုက ရြာေက်ာင္းဘုန္းႀကီးရဲ႕ဘ၀...............။

နိစၥဓူ၀အလုပ္ျဖစ္တဲ့ တံမ်က္စည္းလွည္း၊ ဘုရားေသာက္ေတာ္ေရကပ္၊ ပန္းကပ္.... အင္း ေက်ာင္းထိုင္ဘုန္းႀကီး တစ္းပါးရဲ႕ ဘ၀က ဥစၥာေစာင့္နဲ႕မထူးပါလား..၊ သူမ်ားတကာလွဴဒါန္းထားတဲ့ ေက်ာင္းကန္ဘုရားေတြကို ေစာင့္ေနရတာပဲ။ အင္းေလ ဒီလိုနဲ႕ေနလာတာလဲ ဆယ္စုႏွစ္ ဟိုဘက္ေတာင္ ေတာ္ေတာ္ေလး စြန္းေနေပါ့ကိုး...။

ဘုန္းႀကီးဘုရား ခ်က္စူ တပည့္ေတာ္ကို အႏိုင္က်င့္ေနပါတယ္ဘုရား...။

ကဲ ဒီကျမင္းမသားေတြက တစ္ေမွာင့္၊ ဘုရားေ၀ယ်ာ၀စၥ ေကာင္းေကာင္းမလုပ္ရဘူး။ ဟိုေမ်ာက္မူးလဲ ခ်က္စူ ဘာေမႊျပန္ၿပီလဲမသိဘူး။ ဒီေကာင္ကလဲ အေတာ္ဆိုးတဲ့ေကာင္ ေက်ာင္းသားေလး ငါးေယာက္ရွိတာ တည့္ေအာင္ မေနဘူး။ ျပႆနာ အလြန္ရွာတက္တယ္။

အဟမ္း.. အရိုက္ခံခ်င္လို႕လားကြ ေဟ...။ ကိုရင္ေတြေကာ ဆြမ္းခံသြားခ်ိန္ေရာက္ၿပီမို႕လား.. ကဲကဲ ေခါင္းေလာင္းထိုးၾကေတာ့ (ေခါင္းေလာင္းထိုးျခင္းမွာ ရြာတြင္းသို႕ ဆြမ္းခံ၀င္ျခင္းကို ေရွ႕ေျပး အသိေပးျခင္း ျဖစ္၏။) ေနမပူခင္ ဆြမ္းခံ၀င္ၾက...။

အင္း အိမ္မွာ ခုိင္းမရေသးလို႕ ေက်ာင္းလာပို႕ထားတဲ့ ေမ်ာက္မူးလဲ ငါးေကာင္နဲ႕ ကိုရင္ပိစိေကြး သံုးပါး။ ရိုက္ပစ္လို႕ကလဲ မျဖစ္။ ထြက္ေျပးကုန္ရင္ ေတာက္တိုမယ္ရ ခိုင္းစရာမရွိျဖစ္ၿပီး ေတာရဘုန္းႀကီး စစ္စစ္ျဖစ္ေတာ့မယ္။ ဟင္း ခက္ပါတယ္။ စာသင္လို႕လဲမရေတာ့ စာသံၾကားရင္ တီကို ဆားနဲ႕တို႕သလို ျဖစ္ကုန္ေရာ။ ေနာက္ေန႕ ေက်ာင္းမလာေတာ့ဘူး။ ဒီေတာ့ ေခ်ာ့ေမာ့ ၿပီး ေပ်ာ္ေအာင္ထားေနရတယ္..။

ငယ္ဘ၀ကို တမ္းတမိသား။ ဆရာေတာ္ ဦးကိတၱိ လက္ထက္၊ မိမိတို႕ငယ္စဥ္ဘ၀မွာေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြ ေက်ာင္းသူေတြ ေပါမွေပါ။ ေန႕စဥ္စာအံသံ၊ ေဆာ့ကစားသံေတြနဲ႕ ေက်ာင္းႀကီးဟာ အရမ္းစည္ကားခဲ့တာေပါ့။ သင္ပုန္းႀကီးကို ေက်ညက္ေအာင္တတ္ၿပီးမွ မဂၤလာသုတ္၊ ပရိတ္ႀကီးစတာေတြ သင္ေပးလိုက္တာ ဒီေက်ာင္းထြက္ဆိုရင္ ျမန္မာစာကေတာ့ ေဒါင္းေဒါင္းေျပးပဲ။ ဂဏန္းသခ်ၤာကလဲ မညံ့ေပဘူး။ မိဘေတြကိုယ္တိုင္က သားသမီးေတြကို ပညာတတ္ေစခ်င္လို႕ လာေရာက္အပ္ႏွံထားေတာ့ ဆရာေတာ္လဲ သင္ၾကား ေပးရေတာ့တာပဲ။ အခုကေတာ့ ပညာသင္ေပးေစခ်င္လို႕ မဟုတ္ဘူး။ ခိုင္းမရေသးလို႕ အိမ္မွာ ရႈပ္လို႕ လာပို႕ထားတဲ့သေဘာ။ ကေလးထိန္းေက်ာင္းလိုကို ျဖစ္လို႕...။

ဟိုးအရင္ကေတာ့ အတန္းေက်ာင္းနဲ႕ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ႏွစ္မ်ိဳးစလံုးကို ထားၾကတယ္။ ေခတ္ပညာေရာ ဘာသာေရးအသိေရာ စံုေတာ့ ယဥ္ေက်းၾကတာေပါ့။ ခုေခတ္ကေတာ့ အတန္းေက်ာင္းက ေလးတန္း ေအာင္ရင္ပဲ စာတတ္ၿပီထင္ၿပီး မထားေတာ့ဘူး။ ရပ္ထဲရြာထဲ ဘုန္းႀကီးေတြ႕လို႕ ရိုေသရမွန္းမသိဘူး။ သူငယ္ခ်င္းေတြ႕သလိုပဲ။ ရိုေသသမႈျပဳရမယ္ဆိုတာ သိကို မသိေတာ့တဲ့ေခတ္။ အိမ္မွာ ခိုင္းခ်င္ရာခိုင္းလို႕ ရၿပီဆိုရင္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းလဲ လွည့္မၾကည့္ခ်င္ ၾကေတာ့ဘူး။ ေသစာရွင္စာေလးေတာင္ တတ္ခြင့္ မရၾကေတာ့တာ ရင္နာစရာပဲ။

ကေလးတစ္ေယာက္ကို ခိုင္းလို႕ လက္ရွိရလာမဲ့ အက်ိဳးကိုပဲ ျမင္တက္တဲ့ မိဘေတြကလဲ အမ်ားသားပဲ။ ပညာတတ္ေတာ့ေကာ ဘာလုပ္မွာလဲ ငယ္တုန္း ထန္းတက္သင္၊ ထယ္ထိုးတာသင္၊ အဲဒါတတ္ရင္ေတာ္ပီေပါ့ ဆိုတဲ့ မိဘမ်ိဳးေတြခ်ည္းပဲ။ ခက္လိုက္တဲ့ ရြာသားေတြ..။ ကေလးေတြကလဲ ရပ္ထဲရြာထဲမွာ လက္ယားလက္ယား ေနရတာကိုပဲ ေပ်ာ္ေနတယ္ဆိုေတာ့ စာဘက္ကို စိတ္၀င္စားမႈက နည္းသြားၿပီေပါ့။ အရင္ေခတ္ေတြကေတာ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းစာ ဘာကုန္မွ ေက်ာင္းထြက္ရမယ္၊ မကုန္မခ်င္း အလုပ္မခိုင္းဘူး ဆိုတဲ့ေခတ္က ျပတိုက္ထဲ ေရာက္သြားၿပီကိုး...။


(၂)

အရဟတာဒိ န၀ဂုေဏဟိ အရဟံ အစရွိေသာ ကိုးပါးေသာ ဂုဏ္ေတာ္တို႕ႏွင့္ ..........။

အင္း ကိုရင္ေက်ာင္းသားေတြေတာင္ ဘုရားဆြမ္းေတာ္ကပ္ေနၿပီ။ ေန႕ဆြမ္းစားခ်ိန္ေတာင္ ေရာက္ျပန္ေပါ့။ အင္း ဆြမ္းစား ေက်ာင္းကို ၾကြမွပဲ။

ဆြမ္းပဲြၾကည့္လိုက္ေတာ့ သံုးႏွစ္မိုးေခါင္ထားတဲ့ အရပ္လိုပဲ ေျခာက္ကပ္ကပ္။ ဆြမ္း၀တ္က်တဲ့ အိမ္ကလွဴလိုက္တဲ့ ၾကက္ဥဟင္း၊ ငရုပ္ေၾကာ္၊ သရက္ခ်ဥ္ သံုးခြက္။ အသားဟင္းေလး တစ္ခြက္ပါဘို႕က ေတာ္ေတာ္မလြယ္တဲ့ကံပဲ။ ဒီလိုပါပဲေလ ျဖစ္သလို ဘုဥ္းေပးလာရတဲ့ ရက္ေတြကလဲ ထပ္ေနေပါ့။ ေက်းလက္မွာ သံဃာေတြမေပ်ာ္တာ အစားအေသာက္ ခ်ိဳ႕တဲ့တာလဲ ပါလိမ့္မယ္ ထင္ရဲ႕။ ေခတ္သစ္ရဟန္းေလးေတြက ၿမိဳ႕ျပထဲကို တိုး၀င္ဖို႕ပဲ စိတ္ကူးေတာ့တယ္။ ရြာရဲ႕ ပံ့ပိုးမႈကလည္း အရင္ကလို႕ မဟုတ္ေတာ့ဘူးေလ။ ကိုယ္တိုင္ေတာင္ မ်က္ေစ့လည္ၿပီး ေက်ာင္းထိုင္ဘုန္းႀကီး လာျဖစ္ေနတာ။ ကိုယ့္ရပ္ ကိုယ့္ရြာလဲျဖစ္။ ၿမိဳ႕ကိုလဲ မျပန္ခ်င္ေတာ့တာနဲ႕ ကိုယ့္ရြာမွာကိုယ္ပဲ ေသာင္တင္ ေနေတာ့တာ။

သာေရးနာေရးအတြက္ လိုအပ္ခ်က္ေလးေၾကာင့္ ပင့္ထားရသလိုျဖစ္ေနတဲ့ ေတာရြာေက်ာင္းထိုင္ ဘုန္းႀကီးဘ၀က တကယ့္တကယ္ေတာ့ ခုတ္ျဖတ္ထားတဲ့ သစ္တုံးႀကီးလိုပဲ။ အညြန္႕မထြက္ႏိုင္ေတာ့ပဲ ေဆြးေဆြးလိုက္လာမွာ ေသခ်ာေနတယ္။ အထက္မဂ္လဲ မရ ေအာက္မဂ္လဲဆံုး ဆိုတဲ့ကိန္းဆိုက္ရတာပဲ (ဤေနရာတြင္ အထက္မဂ္ ေအာက္မဂ္ကို အက်ယ္မရွင္းေတာ့ပါ သင့္သလိုယူဆပါကုန္)။ အင္း ဒီလိုနဲ႕ပဲ တစ္ျဖးေျဖး အိုၿပီးေသရမွာေပါ့ေလ။ ဒါေတြဟာ ေတာရြာ ေက်ာင္းထိုင္မ်ားရဲ႕ မထူးျခားတဲ့ ျဖစ္တည္ျခင္းေတြပါပဲ။

္္္္္္ဒီလိုနဲ႕ ေန႕ဆြမ္းကိစၥၿပီးလို႕ ပုတီးေလးစိတ္၊ စာေလးဖတ္၊ တရားေလးမွတ္ရင္း ေခါက္ရိုးက်ိဳး ဘ၀ႀကီးကို ၀တ္ရံုေနရတာပါပဲ။


(၃)
ဂ်ိန္း..

မိုးခ်ိန္းသံေတြ၊ အလို မိုးေတြေတာင္ ညိဳ႕ေနပါေပါ့လား။

ေဟး ကိုရင္ေတြ၊ ေက်ာင္းသားေတြ တံခါးေတြလိုက္ပိတ္စမ္း၊ မိုးရြာေတာ့မယ္ထင္ရဲ႕..။

အင္း ဒီမိုးေလးရြာရင္ေတာ့ ရြာသူရြာသားေတြ ေကာက္ပဲသီးႏွံ အဆင္ေျပတန္ေကာင္းရဲ႕။ မႏွစ္က ဒီလမွာပဲ မိုးခ်ိန္းၿပီး မရြာေတာ့ ထြန္ခ်ၿပီး ႀကဲပတ္ထားတဲ့ မ်ိဳးေလးေတြ အကုန္ဆံုးေရာမုိ႕လား။ ဂီတနတ္သန္ ကိုေစာညိမ္းသီခ်င္းလိုေပါ့.. ဘာတဲ့.. အေနာက္ေတာင္ဆီက ရြာမည္ဟန္ျပင္ မိုးသက္ေလႏွင့္ မုန္းတိုင္းဆင့္လွ်င္ စစ္မ်က္ႏွာဖြင့္ တိမ္ခိုးလြင့္ကာႏွင္.. ဆိုလား။ ရြာမဲ့မိုးတိမ္ေတြလဲ လြင့္ကုန္တယ္ဆိုပါလား။ ခ်ိန္းၿပီး မရြာတာေတာ့ ဆိုးတာေပါ့။

ငယ္ငယ္က က်က္မွတ္ခဲ့ဖူးတဲ့ ကဗ်ာေလးကလဲ တစ္မ်ိဳးပဲ .. မရြာပဲ မဲလိုက္ပါနဲ႕ မိုးမိုက္ေမာင္ ပိန္းပိတ္လို႕ေမွာင္ ရြာမေယာင္ ဟန္ေဆာင္ႏွင့္ သူျမဴး ေရႊမိုးညိဳ ေျမာက္ကို ယိမ္းတယ္ ခ်ိန္းသင့္ပါဘူး.. တဲ့ (မွားေနလွ်င္ျပင္ဖတ္ပါ)။ အေနာက္ကလဲ ခ်ိန္းတာပဲ၊ ေတာင္ကလဲ ခ်ိန္းတာပဲ ဒီအခ်ိန္ေရာက္ရင္ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာက ခ်ိန္းေနတာပဲ။ မရြာတာပဲရွိမယ္ ခ်ိန္းေတာ့ ခ်ိန္းေနတာပဲ။ ရြာသားေတြေတာ့ ေျပာထားရေသးတယ္ မေသခ်ာပဲ မ်ိဳးမခ်မိဖို႕ မႏွစ္က ဒီလမွာပဲ မ်ိဳးေစ့ေတြ ဆံုးၿပီးၿပီေလ။

အင္းေလ ဘယ္တတ္ႏိုင္မလဲေလ၊ ေန၀င္လို႕ ညေရာက္ၿပီဆိုေတာ့လဲ ဘုရားေလး၀တ္ျပဳ၊ ဂုဏ္ေတာ္ေလးပြား ရြာသူရြာသားမ်ား အေပၚ ေမတၱတရားေလးပို႕လႊတ္ေပးရေတာ့မွာေပါ့။ ရြာသူရြာသာေတြ အဆင္ေျပေနတာ ျမင္ရမွ ကိုယ္လဲ စိတ္ခ်မ္းသာမွာေလ။ ရြာသူရြာသားေတြ စိတ္ခ်မ္းသာမွလဲ ကိုယ္လဲ ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ ေပ်ာ္ရႊင္ႏိုင္မွာေလ။

ယႆာ ႏုဘာ၀ေတာ ယကၡာ

ေန၀ ဒေႆႏၱိ ဘီသနံ

ယဥွိေစ၀ ႏုယုဥၨေႏၱာ

.......................


1 comment:

Crystal said...

ရိုးရိုးရွင္းေလစြ၊ ေကာင္းေလစြ။

Post a Comment